XI Відмома у перевезенні пасажира та багажу для забезпечення безпеки польотів


Авіакомпанія має право відмовити в перевезенні на будь-якому етапі перевезення, анулювати бронювання або зняти пасажира з борту повітряного судна, якщо така дія необхідна: у зв’язку з необхідністю виконання чинних законів країни відправлення, прибуття або транзиту; на вимогу відповідних державних органів України або країни відправлення, прибуття, транзиту. в інших випадках, передбачених законодавством України та цими Правилами.
Для забезпечення безпеки польоту авіакомпанія має право відмовити у перевезенні пасажира або його багажу на будь-якому етапі перевезення, анулювати бронювання або зняти пасажира з борту повітряного судна, виходячи з власних обґрунтованих рішень, якщо:


1) поведінка, вік, психічний чи фізичний стан пасажира дає підстави вважати, що такий пасажир: потребує спеціальної допомоги від авіакомпанії, яка не була замовлена або яку авіакомпанія не може надати за певних обставин; спричинить дискомфорт іншим пасажирам;

призведе до появи будь-якого ризику для себе або інших пасажирів чи власності пасажирів і авіакомпанії;


2) пасажир не виконав вказівок авіакомпанії, пов'язаних із забезпеченням безпеки польоту, якості та комфорту перевезення пасажирів, створює незручності для перевезення інших пасажирів, у зв'язку з чим авіакомпанія не може виконати зобов'язання перед пасажирами, що перебувають на борту повітряного судна;


3) пасажир поводиться таким чином, що його поведінка викликає сумніви щодо належного забезпечення безпеки польоту під час перевезення. Пасажир демонструє агресивну поведінку з використанням погроз стосовно інших пасажирів, працівників авіакомпанії та екіпажу повітряного судна;


4) пасажир відмовився пройти перевірку працівниками служби безпеки авіакомпанії, аеропорту чи відповідних державних органів;


5) пасажир може становити небезпеку або вже становить небезпеку для інших пасажирів (багажу, вантажів) чи повітряного судна;


6) пасажиром не були сплачені до початку перевезення встановлений тариф або будь-які відповідні збори (такси), які повинні оплачуватися пасажиром;


7) пасажир не пред'явив для перевірки необхідні для подорожі документи;


8) пасажир намагається в'їхати в країну без чинного документа на в'їзд;


9) пасажир під час рейсу пошкодив квиток, або інші ідентифікаційні документи;


10) квиток, пред'явлений пасажиром:

не дійсний для перевезення (у такому разі авіакомпанія має право вилучити цей квиток, оголосити його недійсним і відмовити у поверненні його вартості); придбаний в особи, яка не є авіакомпанією чи її агентом (у такому разі авіакомпанія має право вилучити цей квиток, оголосити його недійсним і відмовити у поверненні його вартості); оголошено втраченим, вкраденим, недійсним, має ознаки підроблення або іншим чином викликає підозру (у такому разі авіакомпанія має право вилучити цей квиток, оголосити його недійсним і відмовити у поверненні його вартості); придбано за фальшивою, викраденою або недійсною платіжною карткою (кредитною карткою); має польотний купон, який виправлений будь-ким, крім авіакомпанії чи її агента з продажу, або зіпсований (у такому разі авіакомпанія має право вилучити цей квиток, оголосити його недійсним і за наявності підстав оформити дублікат квитка); має перший невикористаний польотний купон, а пасажир починає свою подорож у будь-якому іншому місці зупинки на маршруті перевезення за новим, не врегульованим згідно з тарифними нормативами перевізника тарифом (у такому разі авіакомпанія має право вилучити цей квиток, оголосити його недійсним і здійснити добровільне повернення сум за правилами застосованого тарифу);

11) особа, яка пред'явила квиток, не може ідентифікувати себе як особа, зазначена у квитку (у такому разі авіакомпанія має право вилучити такий квиток, оголосити його недійсним і відмовити у поверненні його вартості);


12) пасажир раніше вже вчиняв одну з наведених у цьому пункті дій чи порушень і мають місце ознаки того, що така поведінка може повторитися;


13) авіакомпанія попередньо повідомила пасажира в письмовій формі про те, що не може в будь-який час після дати такого повідомлення перевозити цього пасажира на своїх рейсах;


14) пасажир перебуває у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння.

У всіх випадках вилучення квитка авіакомпанія або її агент з обслуговування складає відповідний акт, копія якого надається пасажиру, а оригінал залишається в авіакомпанії.
Пасажир, якому відмовлено у перевезенні або у подальшому перевезенні з причин, визначених у пункті 12 цього розділу, має право на примусове повернення сплачених ним коштів.
Пасажир, якому відмовлено в перевезені або у подальшому перевезенні з причини, визначених у пункті 12 цього розділу, має право на добровільне повернення сплачених ним коштів.
У разі необґрунтованої затримки пасажира авіакомпанією або її агентом з обслуговування, що пов'язано з проходженням контролю з метою забезпечення безпеки цивільної авіації, авіакомпанія забезпечує відправлення такого пасажиру наступним своїм рейсом на якому є вільні місця. Якщо пасажир відмовився від польоту через зволікання з процедурою такого контролю, авіакомпанія на вимогу пасажира відшкодовує вартість квитка або невикористаної його частини.