XVII. Компенсація за затримку в перевезенні багажу

 

1. Компенсація за затримку в перевезенні багажу встановлюється, виходячи з необхідності забезпечити пасажира засобами першої потреби. У будь-якому разі така компенсація обмежується сумою 50 доларів  США (або еквівалентом в іншій валюті).

 

2. Компенсація пропонується пасажиру в разі неприбуття багажу в пункт призначення разом з пасажиром, якщо пункт призначення не є місцем постійного проживання пасажира.

 

XVIII Обов’язки Авіакомпанії щодо інформування пасажирів про їх права

 

1. ТОВ «ЯнЕір» ЛТД під час реєстрації повинно забезпечити пасажирів розбірливою та чітко видимою інформацією такого змісту: «Якщо вам відмовлено в перевезенні або ваш рейс скасовано чи затримано не менше ніж на дві години, запитайте біля стійки реєстрації або пункту виходу на посадку письмове повідомлення, в якому зазначено ваші права, зокрема стосовно отримання компенсації та допомоги».

 

2. Перевізник, який відмовляє в перевезенні або скасовує рейс, має надати кожному пасажиру, якого це стосується, письмове повідомлення, в якому викладено правила надання пасажирам компенсації та допомоги. Перевізник має забезпечити таким самим повідомленням пасажира, рейс якого затримано принаймні на дві години. Контактна інформація для направлення запитів щодо порушення прав пасажира на компенсацію або допомогу має також надаватися в письмовій формі.

 

3. Для інформування глухих та осіб з погіршеним зором й іншими суттєвими вадами, що утруднюють або унеможливлюють їх самостійне ознайомлення з візуальною чи звуковою інформацією, в аеропорту відправлення/прибуття мають використовуватися відповідні альтернативні засоби інформування.

 

XIX Повернення коштів

 

Глава 1. Загальна процедура повернення коштів

 

1. Повернення коштів за невикористаний квиток (його частину) здійснюється за місцем придбання квитка або в головному офісі ТОВ «ЯнЕір» ЛТД (офісі з продажу перевезень ТОВ «ЯнЕір» ЛТД) і в тій валюті, у якій квиток було оплачено.

Повернення коштів ТОВ «ЯнЕір» ЛТД в Україні здійснюється в національній валюті України. Повернення коштів у представництвах ТОВ «ЯнЕір» ЛТД здійснюється відповідно до чинних законів держави перебування.

У разі якщо оплата була здійснена електронними засобами переказу коштів (банківською карткою), кошти повертаються на платіжну картку, з якої було здійснено платіж за квиток.

 

2. Розмір сум коштів, що повертаються за невикористаний квиток (його частину), залежить від використаного тарифу і тарифних нормативів ТОВ «ЯнЕір» ЛТД та виду відмови від перевезення (добровільна чи примусова).

 

3. Повернення коштів здійснюється на підставі невикористаного (частково невикористаного) перевізного документа, ордера різних зборів, квитанції про оплату наднормового багажу.

 

4. Повернення коштів здійснюється:

– особі, що зазначена у квитку, – у випадку сплати за перевезення готівкою або банківським переказом;

– на рахунок юридичної особи – у випадку сплати за безготівковим розрахунком;

– на рахунок власника кредитної картки, якою оплачено перевезення;

– спонсору, що сплатив за перевезення, – у випадку оформлення квитка за повідомленням про попередню оплату (Prepaid Ticket Advice – РТА).

Повернення коштів здійснюється за умови пред’явлення документів, що посвідчують особу, та документів, що підтверджують право на отримання грошових сум, визначених

у пункті 3 цієї глави.

 

5. Повернення коштів здійснюється у день розірвання договору перевезення (пред’явлення квитків до каси за місцем їх оформлення, отримання ТОВ «ЯнЕір» ЛТД інформації від пасажира щодо бажання повернути кошти за невикористане перевезення, яке оформлене електронним квитком), а в разі неможливості повернути кошти у день розірвання договору перевезення – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

 

Глава 2. Повернення коштів

 

1. Примусове повернення коштів або перебронювання без застосування штрафних санкцій здійснюються у випадках:

– скасування, перенесення, затримки рейсу, на який у пасажира були заброньовано місце та оформлено квиток;

– неправильного оформлення перевізних документів;

– заміни класу обслуговування або типу повітряного судна;

– неможливості надати пасажиру місце відповідно до бронювання;

– незабезпечення ТОВ «ЯнЕір» ЛТД стикування з рейсом, на який пасажир має підтверджене бронювання і який зазначений у тому самому квитку, що і попередній;

– відмови в перевезенні через несплату пасажиром тарифу чи зборів (такс) у разі зміни тарифів або правил їх застосування порівняно з тими, що діяли на день відправлення пасажира з початкового аеропорту, зазначеного у квитку;

– використання ТОВ «ЯнЕір» ЛТД права відмови в перевезенні з причин, що викладені у пунктах 1 та 6 розділу ХІ цих Правил;

– хвороби пасажира або членів його родини, що подорожують разом із ним, за наявності відповідним чином оформленої довідки закладу охорони здоров’я;

– в інших випадках відмови пасажира від перевезення або відмови перевізника у перевезенні пасажира, що сталися з вини перевізника.

Перебронювання на інший рейс у разі запізнення пасажира на рейс, на який він має підтверджене бронювання, через запізнення прибуття попереднього рейсу, у випадку оформлення перевезення окремими перевізними документами, здійснюється без штрафних санкцій.

 

2. У випадку примусового повернення сума коштів, що повертається пасажиру, повинна дорівнювати:

– якщо жодна частина квитка не була використана – сумі, що дорівнює повній вартості квитка за ціною, за якою його було придбано;

– якщо була використана будь-яка частина квитка – сумі, що дорівнює тарифу за невикористану частину перевезення в один бік та невикористані аеропортові збори (такси) і невикористані збори (такси) ТОВ «ЯнЕір» ЛТД від місця, де сталася відмова від перевезення, до місця призначення. Крім наведеного, ТОВ «ЯнЕір» повинно дотримуватися правил відшкодування, що наведені у главі 3 розділу ХVІ цих Правил.

 

3. У випадку добровільного повернення коштів, тобто якщо пасажир бажає повернути суму, сплачену за квиток, і таке повернення дозволяється правилами застосування тарифів, то така сума розраховується згідно з тарифними нормативами ТОВ «ЯнЕір» ЛТД. Окрім того, пасажиру повертається сума всіх невикористаних аеропортових зборів (такс) і зборів (такс) ТОВ «ЯнЕір» ЛТД.

 

Глава 3. Право на відмову в поверненні коштів

 

1. ТОВ «ЯнЕір» ЛТД має право відмовити в поверненні коштів, якщо:

– заява про це була подана пасажиром після закінчення строку чинності квитка, визначеного у главі 4 розділу ІV цих Правил, а також в інших випадках, передбачених цими Правилами;

– квиток придбано за спеціальним тарифом і правилами його використання не передбачено повернення сум (у разі придбання квитка за таким спеціальним тарифом пасажир повинен бути поінформований ТОВ «ЯнЕір» ЛТД (його агентом з продажу) про це під час бронювання і в квитку має бути зроблено відповідну відмітку).

 

2. У випадку втрати квитка повернення коштів здійснює:

авіакомпанія – власник бланка («перевізник за договором») – якщо квиток було оформлено за інтерлайн-угодою;

авіакомпанія – фактичний перевізник – якщо квиток було оформлено на бланку авіакомпанії, яка виконує рейс.

Повернення коштів може бути здійснено, якщо втрачений квиток (або його частину) не було використано або змінено та за ним не здійснювалося повернення коштів.

 

3. Із суми коштів, що повертаються, ТОВ «ЯнЕір» ЛТД має право стягувати штраф (збір), який встановлений ТОВ «ЯнЕір» ЛТД для таких випадків.

 

4. Кошти за дублікатом квитка і за втраченим квитком повертаються в претензійному та/або судовому порядку.

Аналогічні правила встановлюються для повернення коштів у зв’язку з втратою ордера різних зборів, квитанції про оплату наднормового багажу.

 

5. Відмова пасажиру в поверненні коштів не лишає пасажира права подати претензію до ТОВ «ЯнЕір» ЛТД або позов до суду.

 

ПРАВИЛА ВОЗДУШНЫХ ПЕРЕВОЗОК ПАССАЖИРОВ И БАГАЖА

ПРАВИЛА ВОЗДУШНЫХ ПЕРЕВОЗОК ПАССАЖИРОВ И БАГАЖА

© 2013 YANAIR при поддержке Allrise. Все права защищены.